GYIK
-
Az ügyintézés során kell igazolnom magam?
-
Az ügyintézés során munkatársaink a személyazonosságot a személyazonosító igazolvány alapján ellenőrzik.
-
Ha más nevében járok el, kell meghatalmazás?
-
Munkatársaink más bérleményére, tulajdonára vonatkozó információt csak abban az esetben adnak ki, ha az ügyfélfogadási időben személyesen megjelenő személy, az általa a személy által kiállított meghatalmazással rendelkezik, akinek az ügyében eljár.
-
Mit kell tartalmaznia a meghatalmazásnak?
-
A meghatalmazó és a meghatalmazott személyes adatait (születési név, hely és idő; anyja neve; személyazonosító igazolvány száma; lakcímet igazoló hatósági igazolvány száma; állandó lakcíme), annak az ügynek a leírását (ingatlan címe, helyrajzi száma) amire a meghatalmazás kiterjed, a meghatalmazás érvényességének időtartamát (állandó vagy eseti). A meghatalmazást két tanúnak, ügyvédnek vagy közjegyzőnek kell hitelesítenie.
-
Tudok bankkártyával fizetni a JGK Zrt. telephelyein?
-
Közterületi parkolási ügyekben (1084 Budapest, Német u. 17-19.), és a lakás használatával, bérletével (1084 Budapest, Őr u. 8.) kapcsolatban keletkező fizetési kötelezettségeket lehet a JGK Zrt. telephelyein bankkártyával fizetni.
-
Tudok készpénzzel fizetni a JGK Zrt. telephelyein?
-
Közterületi parkolási ügyekben (1084 Budapest, Német u. 17-19.), és a lakás használatával, bérletével (1084 Budapest, Őr u. 8.) kapcsolatban keletkező fizetési kötelezettségeket lehet a JGK Zrt. telephelyein készpénzzel fizetni.
-
Az ügyintézésre vihetek magammal segítséget, aki nem érintett az ügyben?
-
Az ügyintézés során nem érintett kivüálló személy segítségét igénybe veheti, de önállóan ez a személy nem jogosult eljárni meghatalmazás nélkül. Az ügyfélfogadási helyiségekben a kényelmes ügyintézés érdekében a legszükségesebb létszámban szíveskedjenek megjelenni.
-
Gondnokság, gyámság alá tartozom, eljárhatok a saját ügyemben?
-
A gondnokság alá, gyámság alá vonásról, gondnok/gyám kijelöléséről szóló határozat szabja meg, hogy mely ügyekben nem jogosult az érintett személy eljárni. Amennyiben munkatársainknak nincs tudomása a korlátozásról, és az ügyben ügyintézésre, adott esetben szerződéskötésre kerül sor, de az érintett személy az ügyintézésre, szerződéskötésre nem volt jogosult, az az eljárás érvénytelenségét vonja maga után, és a korábbi állapot kerül helyreállításra.
-
Milyen gyakran van árverés?
-
Évente 3-5 alkalommal kerül üres lakás és helyiség értékesítése érdekében nyilvános, elektronikus úton lebonyolított árverés megrendezésre. Az aktuális információk a pályázatok/ingataln árverések menüben találhatók.
-
Milyen esetben kerül helyiség pályázat útján bérbeadásra?
-
A helyiségeket 25 millió Ft feletti érték esetén nyilvános pályázat útján lehet bérbeadni.
-
Hogyan tudom meg, milyen helyiségeket lehet bérbevenni?
-
Konkrét igényekkel a JGK Zrt. Helyiséggazdálkodási Irodáját (1084 Budapest, Őr u. 8.) 1. emelet 35. kell keresni személyesen ügyfélfogadási időben, vagy a berbeadas@jgk.hu e-mail címen. Munkatársaink a megadott paraméterek alapján (alapterület, megközelítés, kerületen belüli elhelyezkedés, stb.) a rendelkezésre álló helyiségek közül ajánlanak helyiséget. Amennyiben az ingatlan értéke meghaladja a 25 millió Ft-ot, a pályázati kötelezettségről tájékoztatást adnak.
-
Hogyan tudok helyiséget bérelni?
-
A munkatársaink ajánlásából kiválasztott helyiséget először is meg kell tekinteni. A megtekintésre több alkalmat is biztosítunk annak érdekében, hogy a szükségesen elvégzendő munkálatok felmérésre kerülhessenek. A bérbevételt kérelemmel kell kezdeni, az erre vonatkozó nyomtatvány megtalálható a letölthető dokumentumok között. Természetesen nem a nyomtatványon is benyújtható a kérelem, de javasoljuk annak a használatát a hiánypótlás elkerülése érdekében. A benyújtott kérelemről a hatáskörrel rendelkező bizottság dönt, amely döntés meghozatala érdekében a JGK Zrt. készít előterjesztést. A bizottság döntéséről munkatársaink levélben küldenek értesítést, amely tartalmaz minden, a bérleti szerződés megkötéséhez szükséges információt.
-
Hogyan tudok helyiséget kedvezményes bérleti díj mellett bérelni?
-
Kedvezményes bérleti díj az önkormányzati feladatokhoz és célokhoz tartozó tevékenységek végzésére kiírt pályázat alapján érhető el. Az így bérbevehető helyiségek kizárólag pályázat útján érhetők el. Az aktuális pályázatok a pályázatok menüben találhatók.
-
Mi szükséges ahhoz, hogy a részletfizetéssel megvásárolt lakásomról a jelzálogjog törlésre kerüljön?
-
A jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom törléséhez a teljes fennálló vételárhátralékot egyösszegben kell megfizetni. A teljesítendő összegről, a fizetés módjáról, a földhivatali ügyintézésről és annak díjáról munkatársaink kérelemre írásos tájékoztatást adnak. Az ügyintézés a JGK Zrt. Elidegenítési Irodáján személyesen és levélben is bonyolítható (1084 Budapest, Őr u. 8. 1. emelet 39., ertekesitespenzugy@jgk.hu). Telefonon konkrét információ kiadására nem kerül sor.
-
A jelzálog törlésnek van díja?
-
A földhivtali ügyintézés 6.600 Ft eljárási díj mellett indítható el, amely összeget közvetlenül a Kormányhivatal részére kell megfizetni. A jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom törlésére vonatkozó kérelemhez a befizetési igazolást mellékelni kell.
-
A jelzálog törlést ki intézi?
-
A jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom törléséhez szükséges igazolást munkatársaink a teljes hátralék kiegyenlítését követően, az ügyintézéshez szükséges példányszámban az ügyfél részére átadják. Annak Földhivatalba történő benyújtása az ügyfél feladata.
-
Mit tegyek, ha a fizetési kötelezettségemmel hátralékba kerültem, tartozást halmoztam fel?
-
Ha tudja, hogy megváltozott körülményei miatt nem lesz képes megfelelően teljesíteni a fizetési kötelezettségeit (lakás vagy helyiség bérleti díj, vételárhátralék, stb.) a lehető legrövidebb időn belül keressék fel munkatársainkat, akik segítenek a felmerült nehézség leküzdésében, megoldási lehetőségekről, igénybe vehető támogatásokról tájékoztatást adnak. Amennyiben a hátralék egy bizonyos szint fölé emelkedik, fizetési felhívást, majd fizetési felszólsítást küldenek. Amennyiben semmilyen együttműködésre nem kerül sor az adós személy részéről, a hátralék behajtása érdekében intézkednek munkatársaink. Ebben a szakaszban is lehet még lehetőség a hátralék rendezésére, a jogviszony rendezésére, de már szűkülnk a lehetőségek. Felhívjuk a figyelmet, hogy a hátralék behajtása költségekkel jár, legrosszabb esetben a bérlemény elvesztéséhez vezethet.