GYIK

Az ügyintézés során kell igazolnom magam?

Az ügyintézés során munkatársaink a személyazonosságot a személyazonosító igazolvány alapján ellenőrzik.

Ha más nevében járok el, kell meghatalmazás?

Munkatársaink más bérleményére, tulajdonára vonatkozó információt csak abban az esetben adnak ki, ha az ügyfélfogadási időben személyesen megjelenő személy, az általa a személy által kiállított meghatalmazással rendelkezik, akinek az ügyében eljár.

Mit kell tartalmaznia a meghatalmazásnak?

A meghatalmazó és a meghatalmazott személyes adatait (születési név, hely és idő; anyja neve; személyazonosító igazolvány száma; lakcímet igazoló hatósági igazolvány száma; állandó lakcíme), annak az ügynek a leírását (ingatlan címe, helyrajzi száma) amire a meghatalmazás kiterjed, a meghatalmazás érvényességének időtartamát (állandó vagy eseti). A meghatalmazást két tanúnak, ügyvédnek vagy közjegyzőnek kell hitelesítenie.

Tudok bankkártyával fizetni a JGK Zrt. telephelyein?

Közterületi parkolási ügyekben (1084 Budapest, Német u. 17-19.), és a lakás használatával, bérletével (1084 Budapest, Őr u. 8.) kapcsolatban keletkező fizetési kötelezettségeket lehet a JGK Zrt. telephelyein bankkártyával fizetni.

Tudok készpénzzel fizetni a JGK Zrt. telephelyein?

Közterületi parkolási ügyekben (1084 Budapest, Német u. 17-19.), és a lakás használatával, bérletével (1084 Budapest, Őr u. 8.) kapcsolatban keletkező fizetési kötelezettségeket lehet a JGK Zrt. telephelyein készpénzzel fizetni.

Az ügyintézésre vihetek magammal segítséget, aki nem érintett az ügyben?

Az ügyintézés során nem érintett kivüálló személy segítségét igénybe veheti, de önállóan ez a személy nem jogosult eljárni meghatalmazás nélkül. Az ügyfélfogadási helyiségekben a kényelmes ügyintézés érdekében a legszükségesebb létszámban szíveskedjenek megjelenni.

Gondnokság, gyámság alá tartozom, eljárhatok a saját ügyemben?

A gondnokság alá, gyámság alá vonásról, gondnok/gyám kijelöléséről szóló határozat szabja meg, hogy mely ügyekben nem jogosult az érintett személy eljárni. Amennyiben munkatársainknak nincs tudomása a korlátozásról, és az ügyben ügyintézésre, adott esetben szerződéskötésre kerül sor, de az érintett személy az ügyintézésre, szerződéskötésre nem volt jogosult, az az eljárás érvénytelenségét vonja maga után, és a korábbi állapot kerül helyreállításra.

Milyen gyakran van árverés?

Évente 3-5 alkalommal kerül üres lakás és helyiség értékesítése érdekében nyilvános, elektronikus úton lebonyolított árverés megrendezésre. Az aktuális információk a pályázatok/ingataln árverések menüben találhatók.

Milyen esetben kerül helyiség pályázat útján bérbeadásra?

A helyiségeket 25 millió Ft feletti érték esetén nyilvános pályázat útján lehet bérbeadni.

Hogyan tudom meg, milyen helyiségeket lehet bérbevenni?

Konkrét igényekkel a JGK Zrt. Helyiséggazdálkodási Irodáját (1084 Budapest, Őr u. 8.) 1. emelet 35. kell keresni személyesen ügyfélfogadási időben, vagy a berbeadas@jgk.hu e-mail címen. Munkatársaink a megadott paraméterek alapján (alapterület, megközelítés, kerületen belüli elhelyezkedés, stb.) a rendelkezésre álló helyiségek közül ajánlanak helyiséget. Amennyiben az ingatlan értéke meghaladja a 25 millió Ft-ot, a pályázati kötelezettségről tájékoztatást adnak.

Hogyan tudok helyiséget bérelni?

A munkatársaink ajánlásából kiválasztott helyiséget először is meg kell tekinteni. A megtekintésre több alkalmat is biztosítunk annak érdekében, hogy a szükségesen elvégzendő munkálatok felmérésre kerülhessenek. A bérbevételt kérelemmel kell kezdeni, az erre vonatkozó nyomtatvány megtalálható a letölthető dokumentumok között. Természetesen nem a nyomtatványon is benyújtható a kérelem, de javasoljuk annak a használatát a hiánypótlás elkerülése érdekében. A benyújtott kérelemről a hatáskörrel rendelkező bizottság dönt, amely döntés meghozatala érdekében a JGK Zrt. készít előterjesztést. A bizottság döntéséről munkatársaink levélben küldenek értesítést, amely tartalmaz minden, a bérleti szerződés megkötéséhez szükséges információt.

Hogyan tudok helyiséget kedvezményes bérleti díj mellett bérelni?

Kedvezményes bérleti díj az önkormányzati feladatokhoz és célokhoz tartozó tevékenységek végzésére kiírt pályázat alapján érhető el. Az így bérbevehető helyiségek kizárólag pályázat útján érhetők el. Az aktuális pályázatok a pályázatok menüben találhatók.

Mi szükséges ahhoz, hogy a részletfizetéssel megvásárolt lakásomról a jelzálogjog törlésre kerüljön?

A jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom törléséhez a teljes fennálló vételárhátralékot egyösszegben kell megfizetni. A teljesítendő összegről, a fizetés módjáról, a földhivatali ügyintézésről és annak díjáról munkatársaink kérelemre írásos tájékoztatást adnak. Az ügyintézés a JGK Zrt. Elidegenítési Irodáján személyesen és levélben is bonyolítható (1084 Budapest, Őr u. 8. 1. emelet 39., ertekesitespenzugy@jgk.hu). Telefonon konkrét információ kiadására nem kerül sor.

A jelzálog törlésnek van díja?

A földhivtali ügyintézés 6.600 Ft eljárási díj mellett indítható el, amely összeget közvetlenül a Kormányhivatal részére kell megfizetni. A jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom törlésére vonatkozó kérelemhez a befizetési igazolást mellékelni kell.

A jelzálog törlést ki intézi?

A jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom törléséhez szükséges igazolást munkatársaink a teljes hátralék kiegyenlítését követően, az ügyintézéshez szükséges példányszámban az ügyfél részére átadják. Annak Földhivatalba történő benyújtása az ügyfél feladata.

Mit tegyek, ha a fizetési kötelezettségemmel hátralékba kerültem, tartozást halmoztam fel?

Ha tudja, hogy megváltozott körülményei miatt nem lesz képes megfelelően teljesíteni a fizetési kötelezettségeit (lakás vagy helyiség bérleti díj, vételárhátralék, stb.) a lehető legrövidebb időn belül keressék fel munkatársainkat, akik segítenek a felmerült nehézség leküzdésében, megoldási lehetőségekről, igénybe vehető támogatásokról tájékoztatást adnak. Amennyiben a hátralék egy bizonyos szint fölé emelkedik, fizetési felhívást, majd fizetési felszólsítást küldenek. Amennyiben semmilyen együttműködésre nem kerül sor az adós személy részéről, a hátralék behajtása érdekében intézkednek munkatársaink. Ebben a szakaszban is lehet még lehetőség a hátralék rendezésére, a jogviszony rendezésére, de már szűkülnk a lehetőségek. Felhívjuk a figyelmet, hogy a hátralék behajtása költségekkel jár, legrosszabb esetben a bérlemény elvesztéséhez vezethet.